Aftellen maar!! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu Aftellen maar!! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu

Aftellen maar!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 December 2007 | Nederland, Oosterhout

Hai!

Oe spannend! De reis naar Zuid-Afrika komt steeds dichterbij!! Nog 10 weekjes!!De tickets zijn inmiddels geboekt en op 27 februari vertrek ik samen met Janneke, Anic en Bernadette naar Afrika!! We zouden met z’n 5en gaan, maar helaas kan Kiomi niet meer mee i.v.m. een zware knieblessure..heel erg balen.. Dus nu moeten we het met z’n 4en doen, maar dat zal ook wel goed komen.
Op 2 juni komen we, hopelijk net zo bruin als een echte Afrikaan;) en met een ervaring rijker, weer terug in Nederland!
We zijn nu nog druk bezig met de voorbereidingen..; spuiten halen, Engels leren (jaja Maaike moet in het Engels les gaan geven, wie had dat ooit gedacht!), geld inzamelen, enz... Ik heb er in ieder geval al onwijs veel zin in!
Op school ben ik nu ook bezig om de laatste dingetjes af te ronden en als dat écht allemaal goed, akkoord en picobello is kan ik met een gerust hart naar Afrika vertrekken. De stage is namelijk mijn afstudeerstage, dus alles moet akkoord zijn voordat ik vertrek. Maaar dat komt wel goed! En dan ben ik er nog niet, want voor mijn vertrek moet ik ook eerst nog 6 weken stage lopen in Nederland! Ook daar heb ik weer zin in, want het is namelijk voor mijn gevoel al erg lang geleden dat ik voor de klas heb gestaan..
En een mooi meevallertje is dat dit jaar carnaval onwijs vroeg valt, dus ik kan nog heerlijk een weekje carnavallen!

Nog even iets over geld inzamelen.. Op onze stagescholen in Zuid-Afrika hebben ze niet zoveel als hier. En wij willen natuurlijk niet met lege handen aan komen.
We gaan naar dezelfde stagescholen als vorig jaar en toen zijn ze gestart met het bouwen van een bibliotheek op school. Ook zijn daar de klassen veel groter dan hier (+/- 50 kinderen) en hebben de kinderen zelf bijna geen materiaal. Daarom hebben wij een site gemaakt om geld in te zamelen om de kinderen daar wat meer te bieden en om de bibliotheek af te maken. Meer info hierover kun je vinden op; www.stageinzuidafrika.tk

Via deze waarbenjij site zal ik al mijn belevingen met jullie delen, dus als ik eenmaal écht weg ben, kun je me toch nog volgen!

Liefs,
Maaike

  • 13 December 2007 - 15:34

    Janneke:

    Hey Kiko!!!

    JAJAJA! We gaan bijna. Ik kan eigenlijk ook niet wachten. We maken er een mooie ervaring van.

    Tot vanavond bij Bolle. Gaan we lekker een hapje eten!

    Kus Janneke

  • 14 December 2007 - 22:15

    Bernadette:

    Maaike, wat een prachtige site heb je gemaakt!!!
    haha
    Ik heb er ook mega super veel zin in!!
    kus b'det

  • 18 December 2007 - 16:32

    Annelieke:

    Tof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 19 December 2007 - 16:02

    Anouk:

    Whaaa Maaike!!

    Het schiet al op joh!! Echt supergaaf wat je gaat doen, en ik weet nu al zeker dat je dit nooit meer gaat vergeten!!
    Maar idd eerst nog even carnavallen (lees: gek doen), zodat je het stappen voor een paar maanden kan missen..

    xx Anouk

  • 04 Januari 2008 - 15:51

    Kity:

    heej maaike,

    bedankt voor je mailtje mooie site heb je zeg.we zullen het zeker bij gaan houden als je daar bent....
    nou geniet ze nog maar effe lekker in ons kouwe kikkerlandje.....

    groetjesss kitty

  • 04 Januari 2008 - 17:36

    Christ En Irma:

    hoi Maaike,

    leuk die eigen site.
    we zullen je zeker gaan volgen de periode dat je in Zuid-Afrika zit.
    geniet nog even van de voorpret, voor je het weet zit je er al.

    groetjes Christ en Irma

  • 04 Januari 2008 - 22:16

    Ad En Nelly:

    Hoi Maaike , dat heb je al mooi voor elkaar, hele mooie site. Fijn dat we je toch nog een beetje kunnen blijven volgen . Eerst nog maar lekker carnavallen . Heel veel succes !!!!
    Groetjes O Ad en T Nelly

  • 06 Januari 2008 - 21:39

    Ans:

    Hoi Maaike,
    Bedankt voor het mailtje.
    Super spannend maar een geweldige ervaring. leuke site. Wij gaan jou avontuur zeker volgen.Heel veel succes.

    Groetjes Ans

  • 07 Januari 2008 - 10:07

    Piet En Henriëtte:

    Hallo Maaike
    Wat spannend allemaal en wat een ervaring zal het voor je worden. Leuk dat we het zo op deze manier met je mee mogen beleven!Succes met alles!!!
    Groetjes van ons

  • 30 Januari 2008 - 18:47

    Rianne:

    Hallo Maaike

    nog even carnaval
    vieren en dan ......
    Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen en dan ......
    Een hele goede reis.

  • 16 Februari 2008 - 14:14

    Denise:

    hoi is alles goed met mijn wel hoor en met jou. veel succes in zuid afrika doeidoeidoeidoeidoeieoeioei denise dikkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeeeeee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxdenise

  • 16 Februari 2008 - 14:19

    Kim:

    Heey Maaike. Heel veel succes in zuid afrika.ssuuuuupeer dddiiiikkkkeee zzzzoooeeennn:Kim

  • 16 Februari 2008 - 18:56

    Denise:

    heey is alles goed met mijn wel hoor en met jou ik ga weer doeidoeidoeidoeidoeidoeiodie de4niseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  • 17 Februari 2008 - 18:50

    Ruby:

    Hey hey!

    Echt super tof :D Geniet van alle momenten, want voor je het weet ben je alweer terug in Nederland!

    Ga je nog een afscheidsparty geven? Ik zal in ieder geval voor je weg gaat nog wat leuks via de post sturen ;)

    Kusss

  • 18 Februari 2008 - 14:46

    Eline Maas:

    heey maaike!

    gave site zeg!! echt goed bezig! het komt nu wel heel dicht bij allemaal he.. spannend!! maar wel super leuk! kijk af en toe ook maar op www.elineinstmaarten.waarbenjij.nu als je het pabo gevoel even mist ;)heel veel succes en plezier!!!

    xxx eline

  • 20 Februari 2008 - 08:23

    Yvette:

    Heeee Maaike!
    Deze site is ook heel erg leuk!! Nu komt het echt dichtbij he! Heb er veel zin in! Vond het heel leuk dat je er was zaterdag, was een geslaagde avond!! Ik ga nu ook een bijdrage leveren aan jullie doel... heeel veel succes en ik ga proberen jullie site ook in de gaten te houden vanuit Indonesie, hihi!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterhout

Maaike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 33218

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Maaike's world trip

27 Februari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: