Hang mij maar aan een touwtje! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu Hang mij maar aan een touwtje! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu

Hang mij maar aan een touwtje!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 April 2008 | Zuid-Afrika, Nelspruit

De 3 weken vakantie zitten er al weer op voor ons. Het waren echt 3 heerlijke weken, waarbij ik heel veel van het land gezien heb. Zuid-Afrika is echt een prachtig land met heel veel verschillende kanten en culturen. Heel mooi om te zien en mee te maken. Vooral Kaapstad heeft een mooie en aparte geschiedenis. Het was wel maf om daar te zijn, je kon namelijk goed merken en zien dat de Nederlanders daar vroeger gezeten hebben. Ook konden we vaak gewoon Nederlands praten omdat ze het Afrikaans (wat op Nederlands lijkt) hier heel goed en voor ons verstaanbaar spreken. Iedereen vroeg dan ook telkens verbaasd; ‘Zijn jullie Nederlands?!’ Echt grappig!
Kabouters; de woorden ‘beeldradio’ (tv) en ‘ hijsbakkie’ (lift) gebruiken ze hier! Maar goed dus dat ik nog met jullie geoefend heb! ;)

Behalve veel van het land gezien te hebben, hebben we de tweede helft van onze vakantie ook weer een hoop gedaan. Het begon met het paardrijden samen met Janneke en Bernadette. Anic had helaas nog last van een paard tussen haar benen tijdens een eerdere paardrijrit, dus die ging niet mee. Janneke had de schimmel en voelde zich net Sinterklaas! De route was echt ongelofelijk mooi. Over een woestijn/duinlandschap en in en langs de zee. Echt prachtig! Maar geen tweede keer meer voor mij! Maaike en een paard gaan niet zo goed samen.. Het was de eerste keer dat ik zo lang op een paard heb gezeten en ai als hij ging draven...niks voor mij! En zeker niet met een volle blaas. ‘Mufasa..!’ (even ter uitleg; ons meest gebruikte woord als iets eng is .. ofzo) Als het paard in zijn eerste versnelling liep, heb ik gelukkig wel kunnen genieten van dit prachtige ritje! Ow en wonder boven wonder; GEEN spierpijn!

In Hermanus hebben we de Afrikaanse cultuur geproefd; namelijk wijn! En dat wijn proeven begon al om 11 uur ’s ochtends! Prachtige wijnvelden, mooie wijnboerderijen in een schitterende omgeving. Dat is ook Afrika!
En jawel zoals echte Hollanders (ja het zit nog gewoon in mijn bloed hoor!) hebben we fietsen gehuurd en zijn we gaan fietsen langs de wilde kust. Op dat moment was er storm op zee, dus de golven waren hoog en knalde keihard tegen de rotsen aan, wat een mooi effect gaf.

Na Hermanus was daar dan onze eindbestemming; Kaapstad! Een stad waar je geweest moet zijn. Hier heb ik dan eindelijk kunnen paragliden (na 3 pogingen in hermanus) en de andere drie dames durfde dit zelfs te doen zonder touwtje en zijn gaan skydiven! Ik hang toch liever meteen aan een touwtje, vond ik toch veiliger. Alhoewel.. ik ben niet zonder schrammen op de grond gekomen.. Tijdens het opstijgen (ik moest eerst rennen om vaart te maken en wind te vangen) wilde ik te graag zitten, waardoor we de eerste 100 meter door bosjes en zigzaggend door bomen hebben afgelegd. Ik dacht echt dat we nog ergens in een boom bleven hangen. Maar gelukkig had ik een ervaren vlieger achter mij die ons door deze verschikkelijke 100 meter heeft gestuurd! Pfieuw... de landing ging trouwens wel piccobello! Ben ik toch nog ergens goed in.

Ik Kaapstad hebben we verder nog wat dingen bezocht waaronder; Kaap de goede hoop, de haven, een kasteel, zeehondeneiland (waar we ook een local walvis hebben gespot!!) en Robbeneiland. De gevangenis en het eiland zijn erg indrukwekkend om te zien. Annelieke; de foto is speciaal voor jou!
En natuurlijk; de tafelberg! Vanuit het hostel hadden we daar een prachtig uitzicht op! OP de tafelberg hadden we ook een prachtig uitzicht over heel kaapstad en omgeving. Machtig!
Toen we eenmaal op die platte berg waren zag ik iemand abseilen. En voordat ik het wist... stond ik daar ook! Whaaa shekie shekie op die rand! Ik had zo snel ‘ ja dat ga ik ook doen’ gezegd dat ik pas besefte WAT ik aan het doen was toen ik achterover geleund op die rand stond... MUFASA!!!
Feitje; de berg is zo’n 1 km hoog en vanaf het hoogste punt ging ik 112 meter naar beneden aan een touwtje. Dus Martijn voor de goede orde; het was zonder tussenstops en het touw was ook geen 1 km lang.
Toen ik eenmaal veilig beneden was, moest ik die 112 meter ook weer omhoog, dus de tafelberg heb ik ook nog beklommen voor een stukje. Maar echt een hele toffe ervaring. Doodeng, maar ben blij dat ik het gedaan heb! Hang mij maar aan een touwtje!

En toen kwamen we weer terug in Nelspruit, waar ik nu weer ben. En wauw wat ligt daar een berg post op mijn te wachten! Super leuk en lief, dankjewel iedereen! Bibi & Sandra (en de rest) ik heb echt met tranen in mijn ogen gelachen om jullie kaart, geweldig! Hoorde van mama dat er ook wat pakketjes voor de kinderen hier gestuurd waren. Heel erg lief! Alleen die moeten blijkbaar naar een ander adres gestuurd worden, want nu liggen ze op het postkantoor. Dus ik heb nog niks. Maar met een beetje geluk kan Dave of Bella ze ophalen deze week.
Vandaag gaan we weer terug naar Schoemandsdal en beginnen we weer aan ons ‘cracker met kaas’ dieet. Ik heb de kinderen daar wel gemist, dus heb ook echt weer zin om terug te gaan!

Voor de kinderen van groep 3;
Ik heb jullie tekeningen en verhaaltjes gekregen bij de post! Heel erg leuk, hartstikke lief van jullie!
En jawel; ik heb hier de pinguïns gezien! Speciaal voor jullie heb ik ze natuurlijk op de foto gezet. Ook de ronde hutjes met de rieten daken heb ik hier al veel voorbij zien komen. Sommige hebben een kleurtje, andere zijn bruin net als jullie gemaakte hutjes.
Ik ga zo snel mogelijk jullie tekeningen en foto’s laten zien aan de kinderen hier, dus daar horen jullie nog van!

Groetjes!
Juf Maaike

  • 13 April 2008 - 07:58

    Martha:

    Hey Maaike,

    Ik ben echt jaloers op je!! Jeetje wat doe je allemaal stoere dingen..

    Blijft er van genieten..
    Liefs, martha

  • 13 April 2008 - 08:54

    Ruby:

    Hey meis!

    Wat een geweldig verhaal en leuke fotos! Kom je straks nog wel naar Nederland terug? Volgens mij heb je het reuze naar je zin en je hebt ook al een lekker zonnig kleurtje!

    Al die post, dat is het beste gevoel dat je kan hebben als je een tijd weg bent ;) Dan weet je weer dat je nog niet vergeten bent hier!

    Geniet van al het moois!

    Kus,
    Ruby

  • 13 April 2008 - 09:45

    Maria:

    Heej meissie,
    Kun je hier straks nog wel wenne, 't is hier maar saai hoor vergeleken met wat je daar allemaal uithaalt! Als je terug bent, gaan we samen een keer paardrijden, om het niet te verleren. Nog een afrikaans woordje; "amperbroekie" voor...bikini. Tenminste dat denk ik. Nog veel leut met z'n allen en lekker werken,
    lieve groetjes!

  • 13 April 2008 - 10:01

    Robin:

    ha die Maaike!

    zo te lezen hebben jullie echt een paar super weken achter de rug! veel plezier weer met stage lopen....

    liefs Robin

  • 13 April 2008 - 10:34

    Anouk:

    Heej meis!

    whaha, echt geweldig je verhalen!!
    Ga zo door met genieten en maak er nog
    een paar leuke verhalen van! ;)

    x anouk

  • 13 April 2008 - 19:13

    Sandra:

    Hee Maaike,

    echt super om te lezen wat je daar allemaal doet! Ik hoop dat de fietsen net zo relaxed waren als in Barcelona :)

    Veel plezier nog!

    x Sandra

  • 14 April 2008 - 18:22

    Diana:

    Echt mooi hoor!! Stoer dat je dat allemaal durft joh!!! En wat ben je bruin! *jaloers*

    Kus

  • 15 April 2008 - 11:16

    Toon En Miriam:

    Hoi Stoere Maaike.
    Wat moet jij genieten daro meid. Maak maar een fantastische tijd door dat gaat een leven lang mee.
    Dikke kus Toon en Miriam.

  • 15 April 2008 - 16:35

    Irma:

    hoi Maaike, leuk al die foto's en verhalen over jullie vakantie.
    je hangt er ook wel heel mooi bij op die tafelberg.
    als het goed is zijn er vanuit teuben(werk ome Christ) een hoeveelheid pennen verstuurd naar jou.
    ome Christ weet niet hoeveel het er zijn maar dat zie je dan vanzelf wel.
    kan je mooi weer pennen uitdelen.

    groet Irma Christ en de kids

  • 15 April 2008 - 20:11

    Nelly:

    Hoi Maaike , We hoeven niet te vragen of jullie een fijne vakantie hebben gehad,dat is wel helemaal duidelijk op de foto's . Stoer stoer stoer zeg !!!!
    Nog enkele weken les geven aan je drollies en dan is het weer zo voorbij.
    Groetjes weer . O Ad en T Nelly

  • 16 April 2008 - 18:43

    Willeke Sch:

    hoi maaike, je hebt al vanalles meegemaakt je ma en ik hebben vroeger ook paard gereden in renesse we waren ook geen sterren ! ga je verder goed groetjes uit oosteind

  • 17 April 2008 - 10:21

    Lotka:

    Pfff..ik kan het niet meer tegen houden hoor, ik ben nu gewoon echt stik en stik en stik en stik en stik jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hoe lang blijf je daar nou nog coole dingen doen?? X Lotka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nelspruit

Maaike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 33220

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Maaike's world trip

27 Februari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: