Momenten om nooit meer te vergeten.. - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu Momenten om nooit meer te vergeten.. - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu

Momenten om nooit meer te vergeten..

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

23 Mei 2008 | Mozambique, Maputo

Sawubona!

Ja daar ben ik weer! Nu dan toch écht voor de laatste keer.. We zijn net aangekomen in Maputo in Mozambique en hebben even heel kort de tijd om op internet te kunnen. Dus ik kon nog snel even een stukje schrijven! En dat is zeker de moeite waard, want ons ‘farwell’ op de Zithulele was GEWELDIG!! Wauw, zo’n mooi afscheid heb ik nog nooit gehad, echt schitterend. Dus dat wil ik toch nog wel even kort met jullie delen.

De hele dag door kwamen kinderen naar ons toe om ons tekeningen, zelfgemaakte armbandjes, ringetjes en zelfs chocola te geven! Super lief, ze waren allemaal een dikke knuffel waard!
Na de break was het tijd voor ons farwell. Alle kinderen hadden zich, met hun stoel, voor het ‘podium’ verzameld. Ze hebben prachtig gesproken, gezongen en gedanst voor ons. Er werd zelfs een heuse traditionele dans, met traditionele kleding (dat is bijna niks) door de kinderen opgevoerd. Echt zoo gaaf!!
Natuurlijk kregen wij ook nog de mogelijkheid om een speech te geven, waarbij we werden aangekleed in Afrikaanse stijl met een echte SiSwati doek.
Nu ik er aan terug denk, komt de big smile op mijn gezicht weer terug! Het was echt een geweldige afsluiting van deze geweldige stage die ik nooit meer zal vergeten!

Na deze prachtige afsluiting van de stage, hebben de leerkrachten ons nog meegenomen naar de grens bij Swaziland. We waren daar nog nooit geweest, maar het is nog geen eens 10 minuten rijden vanaf Schoemansdal! Nooit geweten dat we zoo dichtbij Swaziland zaten! Haha! Naast de grens is er een Swazidorp gemaakt die je kan bezoeken, en ze wilde ons nog de kans geven om dat te zien. Dus een leerkracht heeft geregeld dat we daar met z’n allen nog heen konden. Ook weer super gaaf!
Ja en toen kwam het afscheid van de leerkrachten.. We hebben iedereen een dikke knuffel kunnen geven en nog wat adressen uitgewisseld. En daar gingen ze dan; met z’n allen achterin de pick-up. En zwaaien en toeteren natuurlijk! Geweldig. Ook weer een moment om nooit meer te vergeten.

Dit was dan toch echt mijn laatste berichtje op mijn site. Helaas geen foto´s deze keer, want daar had ik de tijd niet voor.. maar die zullen jullie later wel zien! Zijn ook zeker de moeite waard ;)!

Ik heb hier echt een toptijd gehad en wil iedereen onwijs bedanken voor alle lieve mailtjes, brieven, kaarten, pakketjes, smsjes en berichtjes op mijn site! Het was echt super tof om zoveel van jullie te horen terwijl je aan de andere kant van de wereld zit!
Hartstikke bedankt daar voor! Ook jullie zijn geweldig natuurlijk!
Maandagochtend 2 juni om 11 uur ’s ochtends, staan we als het goed is weer op Nederlandse bodem.
Dus tot dan!

Dikke kus,
Maaike

• 23 Mei 2008 - 15:35

Anouk:

Heeej meis!

Helemaal top dus!! Nu maar goed gaan genieten van jullie verdiende 'vakantie' en tot snel weer in ons (nu zonnige) landje!! Ik wil de foto's zien!! :)

kus!

• 23 Mei 2008 - 16:43

Mama Marise:

Wauw Maaike, wat heb je toch een fantastische tijd gehad daar!! Om nooit meer te vergeten! Wij kijken erg uit naar je thuiskomst, nog een weekje!
    Maar geniet nog even van een welverdiende vakantie!

DIKKE, DIKKE KUS van papa mama en Martijn

• 24 Mei 2008 - 10:26

Yvonne En Jeroen:

heey meis,

we hebben genoten van al je mooie verhalen en foto's!! echt helemaal toppie!! ben wel benieuwd naar al je foto's hoor en al je verhalen!
    nu maar hopen dat de bieb helemaal af komt en dat ze daar weer verder kunnen met die makkelijke "spelletjes"die jullie voor hun hadden verzonnen (bv de kubus)

zie je snel weer!!!

You go girl! <3

• 24 Mei 2008 - 17:39

Louis En Els:

Hoi Maaike,
    fijn dat je zo'n leuke tijd hebt (gehad) het zit er bijna op nog even en je bent weer in O'hout met al je verhalen en herinneringen super. De tijd is omgevlogen en we gaan je mails missen misschien kun je er thuis nog een tijdje mee door gaan ??? :-**)) Goede reis terug en tot gauw ziens :-)

• 25 Mei 2008 - 16:11

Femke:

Hoi Maaike!

Vol verbazing heb ik jouw geweldige verhalen zitten lezen! Wat heb jij een hoop meegemaakt en geleerd in de afgelopen maanden!
    Ontzettend gaaf om te zien wat een hoop jullie bereikt hebben daar in het mooie Afrika.

Geniet van een weekje rust inderdaad, en succes met het afstuderen!

Groetjes uit Oosteind
    Fam. Van den Heykant

• 26 Mei 2008 - 12:22

Karlijn:

Ik heb 1 tip voor de terugreis: vergeet je paspoort niet! Geniet nog van je laatste daagjes en dan gaan we elkaars foto's bekijken!
    x Karlijn

• 26 Mei 2008 - 20:33

Diana:

Ow maaike, ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt!

Ik mis je echt behoorlijk en ben blij dat als je dit leest weer in nederland bent en dat we lekker bij kunnen kletsen!

Kus!!

• 27 Mei 2008 - 12:04

Bibi:

Whaa Maaike wat gaat de tijd toch snel! Je hebt zo'n geweldige tijd gehad en hebt je rugzakje met ervaringen aardig aangevuld!
    Super super super!
    tot volgende week!
    x bibi

• 27 Mei 2008 - 17:28

Ans:

Wat een ervaring. Fijn dat je stage zo goed is gegaan. ben benieuwd naar de foto's. Fijne vakantie en een goede terug reis.
    Gr. Ans

• 28 Mei 2008 - 15:57

Ad En Nelly:

Hoi Maaike , toch nog een toegift !!! Fijn dat je een mooi afscheid hebt gehad ,daar zul je nog vaak aan terugdenken.
    Geniet nog een paar daagjes . Een hele fijne terugreis en tot gauw !!

liefs o Ad en t Nelly

• 01 Juni 2008 - 20:47

Mama Marise:

Eindelijk..... nog 1 nachtje slapen! Jullie zitten op dit moment in het vliegtuig naar Londen, en hopelijk kom je toe aan een beetje nachtrust. Wij hebben intussen de snelle jelle-peperkoeken in paraatheid gebracht!!! Je zult het morgen zien. Kaarsje brandt voor een goede reis!!
    Dag schat, morgen kan ik je eindelijk weer vasthouden!
    papa en mama

Welkom Thuis.

Groetjes Ans

• 02 Juni 2008 - 18:30

Lotka:

Oke dan, je bent weer in het Nederlandse...was tof om al je verhalen te lezen en je foto's te zien! X Lotka