Genieten, genieten! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu Genieten, genieten! - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 April 2008 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Even snel een berichtje vanuit Jeffrey’s Bay waar we nu zitten en waar we internet hebben. De helft van onze vakantie zit er al op en die was echt heerlijk! De laatste stagedag voor onze vakantie hadden Janneke en ik nog een braai op onze stageschool. Ze zijn hier echt goed in braaien, het vlees met salade smaakte echt jummie jummie! Daar kunnen onze Nederlandse mannen nog wat van leren..;)
Na de braai zijn we naar Nelspruit gegaan en daar begon onze vakantie!

Reizen met de bazbus is echt ideaal als je de eastcoast van Zuid-Afrika wilt ontdekken, met al zijn heerlijke en mooie stranden, prachtige omgeving en een hoop activiteiten. Tijdens zo’n dagje strand heb ik ook al kennis gemaakt met de echte Afrikaanse zon. Die vond het leuk om mijn linkerzijkant weg te laten fikken.. Ik heb wel gesmeerd hoor!! Maar niet goed genoeg dus... Nu een weekje verder is het gelukkig al ver weg en kun je me bijna spotten als zebra in het Krugerpark. (het ziet er namelijk nogal gestreept uit..)
Oh en die hostels zijn ook echt helemaal top en gezellig hier. Kampvuurtje, djembe muziekje, biertje (en die zijn echt verrukkuluk hier) prachtige zonsondergangen kijken en lekker kletsen met iedereen. Ik geniet ervan!! Je ontmoet echt veel mensen hier in zo'n hostel die overal vandaan komen en die ook weer allerlei spannende dingen doen hier in Afrika. Hebben hier ook al twee mensen ontmoet die een 'zatte bui' een kei toffe kledinglijn genaamd ‘Afritude’ hebben opgericht. Echt supertof! In Coffee Bay hebben ze een winkeltje opgericht waar wij natuurlijk allemaal al een shirt hebben gekocht met ‘Afritude’ erop!

Natuurlijk ook nog actieve en spannende dingen gedaan. In St. Lucia hebben we gekayakt in een rivier met krokodillen en hippo’s (nijlpaarden), kei spannend!! Gelukkig werden Anic en ik een kei goed team nadat we eerst zigzaggend de rivier hebben bekeken.
Samen met Janneke heb ik in Coffee Bay een drie en een half uur durende wandeling gemaakt naar de ‘Hall in the wall’ een gat in een rotsen muur in de zee waar je kon zwemmen en van de rotsen af kon springen. Behoorlijk nat geworden, maar niet van de zee.. toen we eindelijk de eerste berg op waren (van de 10) begon het kei en kei hard te regenen! En toen is het eigenlijk niet meer gestopt met regenen. En tja dat hadden we nou net niet verwacht hier langs de kust in Afrika. Dus we kwamen uiteindelijk zeiknat aan bij de Hall in the wall. Iedereen had het behoorlijk koud en was verkleumd, dus helaas niet gezwommen door dit gat. Gelukkig nog wel een foto van kunnen maken als bewijs dat we er toch nog geweest zijn! De wandeling was wel super mooi zo over de bergen langs de kust met een hoop slidings.. mijn billetjes hebben de Afrikaanse grond iets te vaak gevoeld!

In Chintsa heb ik nog op een quad gereden door een wildpark met struisvogels en buffelo’s! Wow en dat quad rijden viel nog niet mee.. na 5 minuten belandde ik al naast een afgrond op een hoopje stenen waardoor ik gelukkig niet meer verder kon. Mijn ketting was er onderweg ook nog afgevallen toen ik net een steile berg op ging waardoor ik weer achteruit reed! Super leuk om een keer gedaan te hebben, maar ik was toch wel blij toen we weer heelhuids terug waren..

Aan het begin van onze reis zijn we voor 1 nachtje in Swaziland geweest, en zo dat is echt een hele beleving om daar te komen! Ik heb nu wel 6 stempels in mijn paspoort staan om alleen maar Swaziland in en uit te komen. Je gaat hier dus heel erg bewust de grens over! Het was dat weekend ook net Pasen dus het enige wat ik van Swaziland gezien heb zijn mensen in prachtige paaskleding. Pasen pakken ze hier wel groot uit, mooi om te zien!

De vakantie hier is dus echt genieten, al mis ik de kinderen in Schoemansdal al wel.. en ik ben ook ontzettend benieuwd hoever ze al zijn met de bouw van de bibliotheek.
Maar voordat we teruggaan gaan we eerst nog anderhalve week verder genieten hier! Ik heb al heel veel zin om naar kaapstad te gaan, ben echt nieuwsgierig naar deze stad.
Morgen ga ik trouwens paardrijden over het strand.. Ik ben benieuwd, aangezien ik nog niet zoveel ervaringen heb met paarden!

Lieve mensen dankjewel weer voor al jullie lieve berichtjes! Ik zit elke keer met een big smile achter de computer ervan te genieten. Echt een geweldige uitvinding.
Iedereen ook bedankt voor de kaartjes, echt kei leuk!

Kusjes!
Maaike

  • 02 April 2008 - 18:02

    Martijn:

    Hey Sista,

    Zo te lezen heb je weer veel meegemaakt.
    Geniet ervan...

    Gr, Je broertje

    Ps, Misschien tijd voor fatctor +50? :D

  • 02 April 2008 - 18:11

    Anouk:

    Wow Maaike, je krijgt me echt serieus iedere week jaloerser met je verhalen en supermooie foto's!! Ga nog genieten van je resterende vakantietijd! En geniet maar extra als je je bedenkt dat het hier nog steeds vaak koud en nat weer is..!
    kus anouk!

  • 02 April 2008 - 19:07

    Joost Eeuwes:

    Whoww, en ik was bij je eerste berichten en foto's al jaloers. Dit was weer een overtreffende trap hoor. Echt geweldig mooi!! Je schrijft trouwens echt erg leuk.

    Veel plezier deze vakantie nog en daarna natuurlijk ook... Groetjesss!! Joost

  • 02 April 2008 - 21:33

    Maria:

    Maaike, ook het lezen van jouw verhalen is een genot!
    Je ziet er goed uit! Houden zo !
    Lieve groetjes van ons.

  • 03 April 2008 - 11:17

    Louis En Els:

    Hoi Maaike,

    wel super om dit allemaal mee te maken en voor ons dan weer super om het allemaal te lezen zodat we een beetje met jullie mee reizen. Schitterende foto's zeg, als ik dat zo zie krijg ik ook zin om zo'n reis te maken. Wie weet... mijn neef woont met zijn vrouw sinds een paar jaar op een boerderij in Botswana, daarvoor woonde hij in Durban. Hij is naar Botswana verhuisd omdat hij nog niet met pensioen wilde en dat moest in SA wel. Het lijkt me een inmens groot land waar de horizon ver weg is (zeker aan zee, ha, ha.... da's hier ook zo) Nou nichtje nog veel plezier we kijken alweer uit naar het volgende bericht met foto's. Doeiiiii!

  • 03 April 2008 - 11:37

    Ilonka:

    Hee nichtje!
    Wauw! Wat gaaf weer om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Echt super! Volgens mij kom jij helemaal niet meer naar huis;) Mooi om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. En ik zag op de foto's dat je niet meer zo wit bent als je zelf denkt hoor! In vergelijking met daar misschien wel, maar een zonnebank in Nederland kan niet op tegen jou bruine huid! (Grr jaloers!)
    Blijf er lekker van genieten en dan wachten wij op je volgende mooie verhaal!
    Liefs Ilonka

    Ps. Ik heb dinsdag 1 april mijn rijbewijs trouwens gehaald:D! Ook in 1 keer, dus ik hou de status van de familie hoog hoor;) Als je weer in Nederland bent, rijd ik een keer met jou en Teske naar de bioscoop! Deal?

  • 03 April 2008 - 20:03

    Karlijn:

    Hoi maaike,

    Wauw klinkt super die vakantie!!
    Enne van die zebra strepen is niets te zien op de foto's hoor haha!
    Ben heel benieuwd of je de post van "onze" kindjes al hebt aangekregen?!
    Over een paar dagen start mijn eigen avontuur. Mailtjes volgen nog hihi

    Liefs Klijn

  • 06 April 2008 - 18:42

    Lotka:

    Mygod wat doe jij toch allemaal gave dingen zeg! Echt supergaaf!!! Leuk om die enthousiaste verhalen te lezen en de foto's te bekijken....alleen proberen niet jaloers te zijn is ernstig moeilijk;) X

  • 07 April 2008 - 19:36

    Nelly:

    Hoi Maaike ,
    Je bent al lekker bijgekleurd zeg. Hier krijgen we daar nog geen kans voor want het is hier nog steeds koud met nachtvorst. Je hebt weer mooie kiekjes gemaakt,het lijkt me daar geweldig mooi. Geniet er van want voor je het weet is het avontuur weer voorbij.
    We zien weer uit naar je volgende bericht.
    Lieve groetjes uit Oosterhout o Ad en t Nelly

  • 08 April 2008 - 12:43

    Diana:

    Woh maaike!! Je bent echt bruin!!!!
    Echt super lief van je kaartje!!!!
    Ik ben echt jaloers op je belevingen joh!!!
    Echt leuk!

    leuk om al die fotos te zien, blijf ze er maar opzetten, is leuk :D

    Ik mis je!
    Kus

  • 08 April 2008 - 18:23

    Mama Marise:

    Hoi schatteke
    Fijn om je weer even gesproken te hebben en de verbinding was nu uitstekend.Je geniet nog steeds onwijs van je avontuur.
    Op een heel mooi plekje in Kaapstad met uitzicht op de tafelberg, jaja wie wil dat nou niet!!
    En dat je dan ook nog tijd neemt om over je toekomst na te denken. Super!!!!
    Succes met het schrijven van je motivatie.

    Liefs en een dikke kus
    papa & mama

  • 10 April 2008 - 15:54

    Anita:

    Hoi Maaike,

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Van je moeder hoorde ik dat je allemaal spannende dingen doet zoals abseilen.
    Geniet er maar van en succes met de rest van je stage.

    Groetjes uit Teteringen

  • 11 April 2008 - 05:22

    Mark En Anne:

    He Maaike,
    We hebben heel ff snel de boel gelezen. Volgens ons is het daar bijna net zo leuk als hier in Australie. Het zal zeker net zo mooi of zelfs nog mooier zijn op dat deel onder de evenaar (maf he, dat die sterrenbeelden op zijn kop staan)
    Veel plezier nog.

    Groetjes Mark en Anne

  • 12 April 2008 - 17:59

    Piet En Henriëtte:

    He Maaike
    Weer genoten van je prachtig verhaal.
    Heerlijk om te lezen en te zien.Prachtige foto's en wat zie je er goed uit!!Wat een nieuwe ervaringen doe je op, wat een mooie natuur en wat een heerlijke temperatuur!! Die missen we nog.
    Lieve Maaike, nog veel plezier samen en veel succes weer he.Groetjes van ons.
    Oom Piet en Tante Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Maaike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 33227

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Maaike's world trip

27 Februari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: