Van Bollywood naar Hollywood! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu Van Bollywood naar Hollywood! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maaike Rombouts - WaarBenJij.nu

Van Bollywood naar Hollywood!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Maart 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

21.675 km, 28 vlieguren, 7 vliegvelden, 4 films en 6 vliegtuigmaaltijden verder ben ik in Hollywood, Los Angeles, aangekomen.
Hehe wat een trip was dat! Een maand geleden zat ik nog naar een Bollywood film te kijken in India en nu zit ik naar de Hollywood sterren te kijken in Los Angeles.
De afgelopen maand was wederom een maand vol hoogtepunten, veel nieuwe mensen, nieuwe steden en heeeel veel kilometers!
Ik ben blij dat ik al die kilometers niet met korte beentjes en maatje 36 af hoefde te leggen, maar dat ik gewoon lekker makkelijk in het vliegtuig kon stappen.

Wil je ook een tripje meemaken van Bollywood naar Hollywood!?
Daar komt ie dan: Fasten your seatbelts!

1e bestemming: Nepal!
Hier heb ik toch nog wat kilometers afgelegd met mijn korte beentjes en maatje 36 door de bergen van Nepal.
En dat was prachtig! Ik had verwacht dat mijn conditie ver onder nul zou zijn, na bijna 2 maanden niet fietsen.. Maar gelukkig had onze gids een kater, dus hij had er meer moeite mee! Een 2 daagse hike door de bergen van Nepal was veel te kort, want het is echt prachtig wat je ziet om je heen. Helaas was het de eerste dag nogal mistig, dus toen hebben we niet zoveel gezien, maar des te mooier is het dan wanneer je 's ochtends tijdens zonsopkomst wakker wordt en de prachtige bergtoppen ziet. Wauw!!
Onze gids was nog een beetje dronken van de avond ervoor. En de eigenaar van het berghutje, waar we een overnachting hadden, was een beetje stoned. Maar dat had een reden.. voordat iedereen een verkeerd beeld krijgt van de Nepalezen... Het was namelijk de dag ervoor 'Shiva day'. Een feestdag, en dat wordt natuurlijk uitbundig gevierd, en blijkbaar is Marihuana dan legaal om te gebruiken. Dus elke Nepalees maakt daar natuurlijk gretig gebruik van! Inclusief onze eigenaar van het berghutje die erg gelukkig leek met zijn pretoogjes en verhalen vertelde waar geen touw aan vast te knopen was..!
Eenmaal terug van de hike moest ik afscheid nemen van Karlijn.. die als stoere bikkel een pittige hike zou lopen van 8 dagen door de sneeuw. Ik had mijn vlucht naar Kuala Lumpur, maar voordat ik het vliegtuig zou instappen heb ik ook nog even gemeet met Bart en Armand in Kathmandu, de twee laatste 'bekende Nederlanders' voordat ik echt alleen verder zou gaan.

Na een bijzondere vlucht met Biman Bangladesh tussen de mannen en de muggen, was ik dan in Kuala Lumpur! En wat een stad is dat! Na India en Nepal was het ineens zo enorm Westers EN schoon! Ik moest daar wel weer even aan wennen. Mijn plan was eigenlijk om maximaal 1 dag hier te blijven om daarna zo snel mogelijk ergens naar een bounty eiland te gaan tussen Kuala Lumpur en Singapore. Maar reizen is plannen maken om ze daarna ook meteen weer te wijzigen. In Kuala Lumpur kwam ik de Ierse Grace en de Nederlandse Kristin tegen, een en al gezelligheid natuurlijk, dus ben uiteindelijk 3 dagen in KL gebleven en ben naar een eilandje gegaan ergens ver in het Noorden van Maleisie.. beetje uit de buurt van Singapore...Maar samen met Grace en Kristin een topweek gehad! En ach, vanuit Noord Maleisie ben je zo met de nachttrein in Singapore! ;)

En ja daar stond ik dan, na 15 uur in de nachttrein, met mijn slaperige kop, mijn alibababroek aan en mijn backpack op mijn rug in de metro van Singapore.
Ik voelde me nogal underdressed tussen al die hip geklede Singaporen. Maar gelukkig doen ze hier niet aan aanstaren. Iedereen zat behoorlijk verdiept zijn zijn ipod/ipad/iphone.
Dus nu was het mijn kans om de mensen aan te staren, ze hadden het toch niet door! ;) hihi
Heel grappig was het trouwens om in het hostel weer mensen tegen te komen waar ik 20 uur geleden nog mee op de boot zat vanuit het eiland. De wereld is trouwens heel erg klein. Werd op een treinstation in India aangesproken door een Koreaan die mij herkende van een hike anderhalf jaar geleden in Zuid-Afrika die we toen in dezelfde groep gelopen hadden!! MAF!!!! dat even by the way..

Lady's and gentleman, daar is dan bestemming 4.. Melbourne!!
Hier heb ik mijn stad gevonden! Na Afrika de 2e keer dat ik verliefd ben geworden.. Nee jullie hoeven geen grenzeloos verliefd te bellen!! Ik ben gewoon verliefd geworden op de stad Melbourne! Ik snap helemaal waarom dit de best leefbare stad ter wereld is! Ik wilde ter plekke emigreren!
Hier heb ik weer heelijk met een biertje in de kroeg gestaan, van de zon genoten in de vele parken, naar een gezellig multicultu festivalletje geweest (incl silent disco), pinguins gespot en de great ocean road gezien! Ik heb zelfs boodschappen gedaan bij de Aldi om daarna lekker te koken in het hostel. Heerlijk!

Ik wilde natuurlijk nog lang niet weg uit Melbourne.. maar voor mijn portemonnee was het wel beter.
En daar zit ik dan op mijn eindbestemming van dit verslag.. Los Angeles!
Dit is echt een totaaal andere stad dan Melbourne, het is echt Amerikaans! Ik zit midden in Hollywood, en iedereen loopt hier als een ster over straat. Ik heb in 5 dagen nog nooit zoveel bizare en de meest vreemde mensen bij elkaar gezien! Dus ik heb mijn ogen uitgekeken!
Op elke straathoek is een subway, starbucks of fastfood restaurant te vinden en voor groente en fruit moet je een beetje verder zoeken en kom je uiteindeiljk uit in een pharmacy.. Welcome to America!

Helaas komt aan overal een eind en zo ook aan mijn verslag en mijn verblijf in Los Angeles.
Morgen vlieg ik alweer door naar Lima. Ik kijk er erg naar uit om door Zuid Amerika te reizen!
Maar waar ik tegenop zit, is om weer afscheid te nemen van een fijne plek, gezellige mensen en een lekker bed.. maar dat hoort er allemaal bij!

Voor de liefhebbers nog een aantal Wist Je Datjes!!!
Wist je dat...:
- In Pokhara (Nepal) tijdens Shiva Day toetjes werden uitgedeeld met marihuana?!
- Je voor een India Experience niet naar India hoeft, maar op een zondag tussen 5 en 8 in Little India moet rondlopen in Singapore?!
- Je in Singapore niet op de wc bril mag staan?!
- Het treinstation in Melbourne eigenlijk in Mumbai (India) hoorde te staan en andersom!? (dit vond ik een goeie :)
- Je voor 100 australische dollar niet zoveel kan drinken!? Gelukkig had ik net vrienden gemaakt met een meisje uit het hostel die voor 100 dollar aan drankjes had gewonnen..
- Het op een tropisch eiland een hele dag kan regenen?! Ik wist dat niet..
- Een watermeloen gevuld met vodka een verassend lekkere combinatie is?!
- Dinsdag 13 maart de langste dag was uit mijn leven!? Hij duurde namelijk 42 uur ipv de oorspronkelijke 24 uur..
- Ik de koala in Australie gemist heb, omdat ik zo nodig moest plassen?!
- Er heel veel Duitsers zich verspreiden over de wereld?! Ik ben er nog nooit zoveel tegengekomen! Maar gezellig zijn ze ! ;)
- Ik tot nu toe in 40 verschillende bedden, 4 nachttreinen en 5 vliegtuigstoelen heb proberen te slapen?!
- Jullie voor de foto's helaas nog even moeten wachten.. ik kan ze hier niet uploaden met mijn USB stick!! Dus die komen de volgende keer.

Dikke kus!
Maaike








  • 19 Maart 2012 - 01:31

    Karlijn:

    Hola!

    Bienvenidos al Perú!

    Wat een komisch verhaal, ik lag helemaal in een deuk. Heerlijk om te lezen dat je de reisspirit zo goed te pakken hebt! Wat heb je weer veel meegemaakt! En je gaat ook veel meemaken, Zuid Amerika wordt fantastisch!!

    x Karlijn

    Ps. Singapore lijkt me maar een saaie stad, je mag niet eens op de wc-bril staan..haha..

  • 19 Maart 2012 - 06:24

    Janneke:

    Waaaaaaaa!!! Super story!
    Mail je snel weer. Moetnu gaan werken xxx

  • 19 Maart 2012 - 06:30

    Lotka:

    En weer een heerlijk verhaal:) Leuk om te horen dat de wereld zo klein is, ben je ook niet alleen om steeds maar weer opnieuw te beginnen met mensen leren kennen enzo! Heb je trwns nog echte sterren gespot in Hollywood, of alleen maar mensen die denken dat ze sterren zijn? Veel plezier in Zuid Amerika, ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal èn natuurlijk de foto's die bij dit verhaal horen!

  • 19 Maart 2012 - 06:33

    Mama Marise:

    Lieve schat, en nu weer even de rem erop en gaan genieten van de mooie plekjes in Zuid Amerika.

    Ps krijgt mijn klokje ook weer rust:-)

    DikkeXX papa en mama

  • 19 Maart 2012 - 07:35

    Martha:

    Hey Maaike,

    Wat weer heerlijk om jouw verhaal te lezen! Wat ben je toch een stoere chick!
    Veel plezier in Peru! Is zeker ook een mooi land met vele verhalen!!
    En natuurlijk succes met de trail, maar je kan het!

    Liefs

  • 19 Maart 2012 - 10:26

    Anouk:

    Woehoe, helemaal super joh! Echt stoer! Ben jaloers op je verhaal, en de gezellige foto's die voorbijkomen op facebook!
    Nu al een ervaring om NOOIT meer te vergeten joh! Top, blijf genieten!!

    X

  • 19 Maart 2012 - 12:21

    Marcel:

    Leuk verhaal weer nichtje. Vanuit mijn kantoorstoel dit alles lezend, zit ik te denken, wat is dat reizen toch leuk. Het lijkt wel de dag van gisteren dat Diana en ik in LA, KL en Australië, zijn geweest. Maar dat is toch echt al jaren terug. Mooie is wel, dat als ik mijn ogen dicht doe, ik weer zo bij Venice Beach ben, van KLIA naar KL in een snelle trein/tram of in een vliegtuig van Quantas zit. Geniet meid met een hoofdletter G. Geniet van het moment en koester de herrineringen (Zelf die ontmoeting met die Koreaan. Hoe absurd en apart is dat....schitterend verhaal op zich al) Dat is wat ik bedoelde met denk af toe na, hoe bevoorrecht je bent en wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier met de volgende herrineringen die je gaat opdoen in Zuid Amerika.

  • 19 Maart 2012 - 14:59

    Nel Van Den Bosch:

    Geweldig verhaal!
    Wat heb je veel gezien en meegemaakt!

  • 19 Maart 2012 - 15:46

    Louis En Els:

    Hi Maaike,

    wat maak je veel mee en allemaal (denk ik) leuke dingen! Goh... dat je niet op een WC-bril mag gaan staan (?) flauw.... maar lands wijs lands eer... Dikke kus van ons2

  • 19 Maart 2012 - 16:05

    Bibi:

    He Maaikie! Wat ontzettend vet verhaal. Heb je ook gemaild, want ja in dit vakje kun je niet zo veel typen he. Hihi. Echt heerlijke verhalen. Ik wacht met smart op de foto's!!!! Liefs Bib

  • 19 Maart 2012 - 16:37

    Helma:

    hee Maaike,

    Als je Davy tegen komt, geef hem dan die dikke kus maar.Canada schijnt geweldig te zijn, dus wijzig je reisplan vooral en ga naar Banff.......Hij wil je vast het snowboarden bijbrengen.
    veel plezier, goede vluchten en geniet lekker verder.
    Zijn er ook hostels voor 50-jarige backpackers, denk je?

    groetjes,Helma

  • 20 Maart 2012 - 08:04

    Annelieke:

    Hola Maaike!

    Op naar Latijns-Amerika.. wauw wat vliegt de tijd! Wat een hilarische verhaal, ik lach me helemaal rot! Vanavond dus alweer door naar Peru.. maar ik zet mijn skype gewoon aan, wie weet!

    Goede reis met je 6 vliegtuigstoel! xxx Ann

  • 20 Maart 2012 - 16:47

    Sandra:

    Ha Maaike,

    Wat leuk om weer zo'n enthousiast verhaal van je te lezen. Het zijn inderdaad wel enorme overgangen die je meemaakt. Van Azie naar Australie, dan door naar het Westerse Amerika om vervolgens in het Zuiden te belanden. Echt gaaf hoor!!!

    Geniet er maar lekker van. Hier gaat het leventje gewoon door en mis je eigenlijk helemaal niets...

    Genietgenietgeniet!!!

    x Sandra

  • 20 Maart 2012 - 21:23

    Sandrine:

    Mooi verslagje weer!
    En leuk die Wist Je Datjes :)

    Veel plezier nog op je gave trip!

  • 22 Maart 2012 - 07:07

    Fien :

    Haaaii Maaike, wat geweldig weer om te lezen!! hahahaa....niet met je voeten op de wc bril?? dat komt omdat bijna iedereen daar gehurkt zit, ook boven het gat waar ze hun behoefte doen! en als ze dan eens ergens een echte wc hebben met een wc- bril dan weten ze vaak niet beter en gaan daarop ook gehurkt zitten met de voeten op de wc-bril ipv.....Zitten op de wc-bril!! hihihi......
    Wens je nog KEI veel PLezier!!! Veel groetjesssss uit het zonnige Oosterhout xxxxx

  • 23 Maart 2012 - 09:32

    Anne:

    Er zijn meer mensen verliefd op Australie geworden die ik ken.... Hopelijk kom je toch weer gezellig terug naar Nederland:-) (of ik moet wat vaker die kant op vliegen. Jammer alleen dat het zoooo ver weg is)
    Maar wel ontzettend tof dat je het zo naar je zin hebt. De ene cultuurshock naar de andere maar dan wel in positieve zin zo te lezen.
    Blijf eravn genieten en natuurlijk nog heeeel veeeel plezier toegewenst.
    Liefs Anne

  • 28 Maart 2012 - 17:23

    Engelien:

    Hoi Maaike.
    Wat leuk om je reisverhalen te lezen.
    Wat zie jij veel van de wereld,geniet er maar van.Nog een goede en fijne reis door Zuid Amerika.
    Vele groetjes Mari Engelien

  • 31 Maart 2012 - 09:21

    Nelly:

    Hey Maaike , prachtige foto's weer , heb ze opgeslagen voor de pps. Wat heb je weer veel meegemaakt ,fijn dat we zo met je verder mogen reizen. geniet van Zuid Amerika en succes met de spaanse les.

    Liefs Ad en Nelly

  • 04 April 2012 - 09:55

    Cindy:

    Kom ik (tijdens het opruimen van mijn favorieten) gelukkig jou linkje tegen!
    Wat leuk om mee te mogen lezen en wat een stoer wijf ben jij!

    Ik zal je in de gaten houden. Heel veel pleizer en avontuur, groetjes Cindy.

  • 08 April 2012 - 19:09

    Maria:

    Hoi Maaike,
    Tis al een tijdje geleden dat ik je verslag las en je beschrijft je reis erg mooi, zodat er een mooi beeld ontstaat van wat je meemaakt. Het werkt inspirerend....Liselot vertrekt vrijdag a.s. Naar Istanbul met studiegenoten en moi gaat begin juli naar het zuiden van frankrijk voor een paardenvakantie.
    het is hier ook eerste paasdag...dus Maaike ZZZZAAAALIGGGG Pasen!
    Koud en wat guur, maar binnen warm en vol met paaseitjes!
    Roy is op terugweg van Frankrijk en morgen met Louis en Els kijken of de koeien dartel of rustig vanuit de stal de frisse wei inspringen.
    Hier gaat alles zijn gangetje en we denken vaak aan je en kijken uit naar je volgende reisverslag.
    Nou meissie, heb het goed en laat maar weer van je horen,
    Lieve groet en dikke knuf van Maria

  • 16 April 2012 - 18:50

    Piet En Henriette:

    Lieve Maaike Als we zo je verhaal lezen vallen we van de ene oh..en och.. en mar toch.. in de andere. Wat een avontuur!
    Wensen je nog veel moois en goede reis verder toe.
    Warme groet van ons, dag hoor Piet en Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Maaike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 33186

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Maaike's world trip

27 Februari 2008 - 02 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: